Masz więcej pytań, zapraszam do kontaktu z Nami. Chętnie wyjaśnimy wszelkie wątpliwości

TELEFON:           00784192164

E-MAIL:           kontakt@euforiabiegaczateam.pl

ADRES: Góra, Poland

Instagram

Droga do UTLO – Tydz. 25

Droga do UTLO – Tydz. 25

Droga do UTLO – Tydzień 25

Dolnośląski Festiwal Biegów Górski i mój start na dystansie 130km już za niespełna 4 tygodnie. Przygotowania do UTLO idą zgodnie z założonym przez trenera planem. Jeden z cięższych tygodni już za mną, 110km w nogach  12 godzin na treningu. Pogoda nam nie pomaga, ale na to nie mamy wpływu, trzeba wykorzystać to co mamy bo z dużym prawdopodobieństwem takie warunki będą na DFBG. Widać już pewne symptomy adaptacji organizmu do wysokich temperatur, a to cieszy. Mario zaserwował oprócz długich wybiegań dwa akcenty z wyższą intensywnością, a mianowicie wtorek 2h Endurance Run +SSR 2x20min RPE7 oraz w sobotę 2.5h + 2x20min SSR RPE7, teren zróżnicowany, podbiegi i zbiegi, na podbiegach docisnąć mocnie – RPE8. Dodatkowo tradycyjnie podczas sesji Endurance Run, przebieżki 10×20” lub 5×10” na podbiegu. Najbardziej obawiałem się dwóch treningów w weekend: 2.5h ER+SSR oraz 2.5h ER lecz wypadły one całkiem dobrze. Szczególnie cieszy dobre tempo na podbiegach oraz siła żeby jeszcze docisnąć na zakończenie treningu. Szczególnie było to widać w niedzielę, gdy po dwóch dniach było ponad 50km. Podczas tak intensywnych tygodni kluczową rolę odgrywa regeneracja, a przede wszystkim sen, jak najwięciej, spanie kiedy to możliwe, drzemki popołudniu wskazane. Dodatkowo pogoda sprzyja ku temu żeby trochę popływać i w ten sposób się zregenerować.

Training Plan

 

Rys 1. Plan treningowy tydzień 25

Jak wcześniej wspomniałem regeneracje jest ogromnie ważna dodatkowo ogromne znaczenia ma dbanie o odpowiednie nawadnianie szczególnie podczas upałów. Oprócz 2x500ml IZO , na trening zabieram również tabletki z elektrolitami.

Trochę informacji o SUPER TRAIL – DFBG

  • Start: 18 lipca 2019
  • Distance: około 130 Km
  • Godzina Startu: 18:00
  • Start: Park Zdrojowy naprzeciw DZ WOJCIECH
  • Przewyższenia: +3881 m
  • ITRA 5
  • Limit: 26 h
  • Punkty odżywcze: 7
  • Najwyższy punkt: 1425 m.n.p.m
  • Najniższy punkt: 382 m.n.p.m

 

Rys 2. Profil trasy DFBG SUPAER TRAIL 130km – Źródło: http://dfbg.pl/trasy-biegow/super-trail-130

Cele na tydzień 25:

  1. Zwiększenie kilometrażu,
  2. Biegi na lub poniżej progu mleczanowego – SSR,
  3. Podczas biegów „Endurance Run” dodatkowo przebieżki po górę,
  4. Streching 2 razy w tygodniu,
  5. Sen min 8h
  6. Wolny dzień, odpoczynek i sen
  7. Basen, ale bez szaleństw

Statystki tygodnia:

  • Dystans:  110km
  • Czas treningu: 11h 50min
  • Fitness : 69 CTL
  • Fatigue: 97 ATL
  • Form: -19 TSB
  • Total TSS: 670

Biegam od o czasu kiedy się urodziłem, sport był i jest nieodzownym elementem mojego życia. Zawsze miałem pod górkę, urodziłem się w Wałbrzychu. Kocham bieganie w górach...

robert.gezela@gmail.com

Post a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.